tirsdag, desember 18

Nettsiden eies og driftes av Swedish Match Norge Forhandlere

Slik klager du på dårlig snus

Fått snus som ikke står til forventningene? Snusinfo hjelper deg.

Av Erlend Wessel Carlsen

Akkurat som med matvarer, vin eller andre produkter hender det en sjelden gang at man rammes av et mandagseksemplar, altså at produktet ikke står til forventningene.

Tomme snusposer, revnede poser, feil emballasje eller for lite/feil innhold er alle fenomener som inntreffer i ny og ne. Men hva gjør man når man står med et produkt som ikke står til forventningene?

Det mest naturlige er å ta det opp med utsalgsstedet. Men da er man ofte avhengig av kvittering. Og har man kjøpt et annet sted enn i den lokale kiosken, så setter man seg kanskje ikke i bilen eller på flyet for å bytte en boks med mangelfull snus.

Flere av nettbutikkene som selger snus tar også ansvar, og ber deg returnere produktet, så tar de det opp med leverandøren.

Klagesider

De største snusprodusentene har egne sider der man fyller i skjemaer for å klage, slik at de kan erstatte produktet. Skal man gjøre dette må man ha boksen tilgjengelig, så får man en snusboks det er noe galt med, ikke kast boksen. Årsaken er at boksene inneholder merking som gjør det mulig for produsentene å spore opp produktet og produksjonsprosessen, samtidig som det beviser at man faktisk har kjøpt et produkt med feil.

Slik går man frem for å klage på de ulike produktene:

BAT (Granit, Epok): Har ingen egen reklamasjonsside, men opplyser at man skal sende slike henvendelser pr. epost til firmapost_norway@bat.com.

Imperial Tobacoo (Skruf) ber konsumenter om å klage her: https://reklamera.skruf.se/

Swedish Match (General, G.3, G.4, The Lab, Göteborgs Rapé, Ettan, Nick & Johnny) ber konsumentene om å klage på denne nettsiden: https://www.swedishmatch.se/kundservice/reklamation/

 

 

 

 

Del